Ekonomi

Bank of America, beklenen iPhone 16 talebi nedeniyle Apple hisseleri için fiyat hedefini yükseltti

Bank of America, Perşembe günü müşterilerine yaptığı bir bildirimde, Apple (NASDAQ:AAPL) hisseleri için fiyat tahminini önceki 230 dolardan 256 dolara yükseltti. Bu değişiklik, iPhone yükseltmelerinin uzun süreceğine olan inancın artmasından kaynaklanıyor.

Bank of America’ya göre daha yüksek fiyat tahmini, akıllı telefon kullanımına ilişkin dünya çapında yapılan kapsamlı bir anketin sonuçlarına ve artan talep için güçlü bir olasılığa işaret eden aktif eski Apple cihazlarının sayısının değerlendirilmesine dayanıyor.

Bank of America analistleri, “Apple için fiyat hedefimizi, kullanımdaki eski cihazların sayısından ve müşterileri yükseltmeye teşvik etmesi gereken GenAI özelliklerinin tanıtılmasından etkilenen uzun bir iPhone yükseltme dönemine olan yüksek güvenimiz nedeniyle 256 $ ‘a yükseltiyoruz” diye yazdı.

Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık, Çin ve Hindistan’dan katılımcıların yer aldığı anket, birçok iPhone kullanıcısının hala önceki serilere ait cihazları kullandığını gösterdi. Özellikle, %29’unun iPhone 13 serisinden bir iPhone’u, %13’ünün iPhone 12 serisinden bir iPhone’u ve %31’inden fazlasının iPhone 11 serisi veya daha önceki bir iPhone’u var.

Rapor, son Dünya Çapında Geliştiriciler Konferansı’nın (WWDC) müşterilerin 2024 yılında iPhone’larını yükseltmeyi tercih etme olasılığını artırdığını vurguluyor. Bu beklenti, hizmetlerde güçlü büyümenin devam edeceği ve kar marjlarının artacağı öngörüsüyle de destekleniyor ve Bank of America’nın Apple hisselerini satın alma tavsiyesini sürdürmesine yol açıyor.

Analistler tahminlerini bir yıl uzattıkları için revize edilen 256 dolarlık fiyat tahmini, 2026 yılı için öngörülen hisse başına kazancın 30 katı olan 8,40 dolardan hesaplanıyor.

Bankaya göre, Apple’ın müşteri tutma kabiliyeti güçlü ve mevcut iPhone sahiplerinin %58’i bir sonraki cihaz olarak başka bir iPhone satın almayı planlıyor. Bu elde tutma oranı %53 ile Samsung, %38 ile Huawei ve %31 ile Xiaomi’den daha yüksek. Apple, Çin’deki popülaritesinde kısa bir düşüşün ardından bile pazardaki konumunu hızla toparlamayı başardı.

Ayrıca analistler, Apple hizmetlerine yapılan aylık ortalama harcamanın farklı bölgelerde önemli olduğunu ve bunun da daha fazla gelir artışına katkıda bulunabileceğini belirtiyor. Ayrıca, başta Apple Watch olmak üzere giyilebilir teknolojilere olan talebin özellikle Hindistan ve Çin’de yüksek olduğu belirtiliyor.

Bu makale AI teknolojisinin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir editör tarafından gözden geçirilmiştir. Ek ayrıntılar için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

haber-hafik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu