Teknoloji

TÜİK, Türkiye’de En Çok Kullanılan Mobil Uygulamaları Açıkladı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2024 yılı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Araştırmaya göre, Türkiye’de internet kullanım oranı 2023 yılında %87,1 iken, 2024 yılında bu oran %88,8’e yükseldi. Özellikle erkeklerin internet kullanım oranı %92,2 ile kadınların %85,4’lük oranını geride bıraktı.

Araştırma, e-devlet hizmetlerini kullanım oranlarının da arttığını gösterdi. Son 12 ay içinde, internet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı %73,7 olarak kaydedildi. Bu oran erkeklerde %80,7, kadınlarda ise %66,7 oldu. E-devlet hizmetlerine en yoğun ilgiyi %92,1 ile 25-34 yaş aralığındaki bireyler gösterirken, 65-74 yaş grubunda bu oran %25,6’da kaldı.

Türkiye’de en popüler uygulama WhatsApp oldu

Sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları arasında WhatsApp %86,2 ile en çok kullanılan uygulama olarak öne çıkarken, onu %71,3 ile YouTube ve %65,4 ile Instagram takip etti. Erkekler arasında WhatsApp kullanımı %89,5 ile zirvede yer alırken, kadınlar arasında bu oran %82,9 olarak belirlendi.

E-ticarette giyim ve aksesuar ilk tercih oldu

İnternet üzerinden alışveriş yapan kişilerin oranı 2024 yılında %51,7’ye ulaştı. Bu alışverişlerde en çok tercih edilen kategoriler ise giyim, ayakkabı ve aksesuarlar oldu. E-ticaret yapan bireylerin %76,7’si bu kategorilerde alışveriş yaparken, kadınlar arasında bu oran %83,0 gibi yüksek bir seviyeye çıktı. Erkekler ise en çok lokantalardan ve fast food zincirlerinden sipariş vermeyi tercih etti.

İnternet kullanıcılarının %47,9’u internet bağlantılı TV’leri tercih ederken, robot süpürgeler ve akıllı saatler gibi internete bağlı ev aletleri de giderek daha yaygın hale geliyor. Ayrıca, internetten cep telefonu veya bilgisayar satın alan bireylerin %89,2’si fiyatı en önemli kriter olarak belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu