Ekonomi

Biden ve Kishida Washington’da Teksas yüksek hızlı demiryolunu görüşecek

Başkan Joe Biden ve Japonya Başbakanı Fumio Kishida’nın Washington’da yapacakları görüşmede Japon hızlı tren teknolojisini ABD’ye getirecek önemli bir yüksek hızlı tren projesini ele almaları bekleniyor. Kishida’nın dokuz yıldır bir Japon lider tarafından gerçekleştirilen ilk devlet ziyaretinin bir parçası olan görüşmelerin odak noktası, iki ülke arasındaki güvenlik ve ekonomik bağları güçlendirmek.

Dallas ve Houston’ı birbirine bağlaması öngörülen demiryolu bağlantısının da Çarşamba günü yapılacak zirve sırasında gündeme gelmesi bekleniyor. 1980’lerden bu yana tartışılmakta olan proje, iki şehir arasındaki seyahat süresini önemli ölçüde azaltmayı ve mevcut 3-1,5 saatlik araba yolculuğunu yaklaşık 90 dakikaya indirmeyi hedefliyor.

Zirve hazırlıklarına yakın kaynaklara göre, 25 milyar ila 30 milyar dolar arasında bir maliyete sahip olacağı tahmin edilen milyarlarca dolarlık proje, her iki liderden de kamuoyu desteği alabilir. Olası destek, Federal Demiryolu İdaresi ve diğer Ulaştırma Bakanlığı kaynaklarından federal finansman sağlanmasının önünü açabilir.

Ulaştırma Bakanı Pete Buttigieg, projenin vizyonu ve tasarımına duyduğu heyecanı vurgulayarak girişimi desteklediğini ifade etti bile.

İyimserliğe rağmen, üst düzey bir Biden yönetimi yetkilisi, projenin ilerlemenin kamuoyuna duyurulabileceği bir aşamada olmayabileceğini belirtti. İki ülke arasındaki anlaşmaların nihai detayları da ziyaretten önce değişebilir.

Texas Central Partners ve Amtrak tarafından inşa edilecek ve işletilecek olan 240 millik demiryolu bağlantısının, özellikle Biden ve Kishida’nın desteğini kazanması halinde özel yatırım çekmesi bekleniyor. Japan Bank for International Corporation da dahil olmak üzere Japon devlet kreditörleri projenin geliştirilmesi için halihazırda kredi sağlamış durumda ve Central Japan Railways Company de shinkansen hızlı tren teknolojisini tedarik edecek.

Bu projenin ilerlemesi, Biden yönetiminin iklim dostu politikalara ve demiryolu yatırımlarına olan bağlılığıyla uyumlu olacaktır. Ancak, daha önce demiryolu projeleri için kamu fonlarının kullanılmasına karşı çıkan bazı Kongre üyelerinin yanı sıra şu anda Baltimore’daki Francis Scott Key Köprüsü’nün yeniden inşası için fon sağlanmasına karşı çıkanların muhalefetiyle karşılaşabilir.

Biden ve Kishida arasındaki görüşmeler, Biden’ın 2021 yılında imzaladığı ve demiryolu projeleri için 66 milyar dolar ayıran altyapı tasarısının arka planında yer alıyor. Ekonominin seçmenler için birincil endişe kaynağı olmasıyla birlikte Biden yönetimi, potansiyel olarak istihdam yaratabilecek ve enflasyon baskılarını hafifletebilecek devlet destekli inşaat girişimlerini savunuyor. Biden, Kasım ayında yapılacak başkanlık seçimlerinde Donald Trump’a karşı yarışmaya hazırlanıyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort